HTML

Kivilágosodva

2012.09.07. 10:26 Szentgyörgyi Kata

Vannak olyan témák,melyek bárhol, bármikor képesek borzolni a kedélyeket. Jó kis cupákos, velős csontként lehet rajtuk rágódni, meg ölre menni. Mindenki osztja az észt és tudja a tutit. azt tudjuk, hogy ilyen téma a foci, a politika, no meg a szülés.  És ami engem meglepett, hogy gy tűnik, a lakberendezés is ilyen. Az ízlés annyira szubjektív, hogy nehéz megtalálni azt, ami mindenkinek tetszik.

Pár hete, feltettem egy fotót a nappalinkról a blog facebook oldalára, azzal a kérdéssel, hogy szerintetek fessem a padlót, vagy ne fessem? Fél nap alatt 208 komment érkezett, egészen meglepően indulatos reakciókkal. Nos. Elgondolkodtam rajtuk. Mérlegeltem a pro és kontra érveket, de őszintén szólva, csak az érdekelt, hogy nekünk ez tetszeni fog, vagy sem?
Számomra az igazi kérdés nem az volt, hogy fessem-e vagy sem azt a bizonyos padlót, sokkal inkább az érdekelt, hogy vajon mivel érdemes hozzányúlni, hogy a végeredmény tökéletes legyen. Hogyan oldjuk meg, hogy a padló ne legyen fényes, amikor pedig az összes padlóra való festék magas fényű? Hogyan lesz tartós, és hogyan nem sárgul be az egész a lakktól?

Biztos voltam benne, hogy ezt szakember fogja csinálni, a garantált, tökéletes végeredményért. Innen ugyanis nincs visszaút. A festéket már nehéz visszaszedni. Nem gondolhatom meg magam és nem szúrhatom el.

Alapos utánajárással végül eldöntöttem: bútorra való vizes bázisú alapozófestéket kevertettem színre (a fadeszka-plafon és az átjáró színével megegyezőre), mert az mindig tökéletesen matt.  Három rétegben az kerül a padlóra, majd arra jön a vizes bázisú parkettalakk. Mindenképpen vizes bázisú, mert a kérdezősködésem alapján azt tudtam meg, hogy a lakkbenzines parkettalakk hajlamos az undorító módon való besárgulásra.

Megvolt a festék, jöttek a szakemberek és két nap alatt elkészült a nappali új padlója.

Pont az történt, amire számítottam: ahogyan a plafon átfestése, úgy a padló világos színe is tágítja a teret. A világos szín szinte szórja az ablakokon bejövő fényt, így még naposabbá téve a hangulatot. Hangsúlyt kapott a fal, és a parkettaszegő. Letisztult és elegáns.

Tudom, hogy kényes, de én azt is láttam, hogy a sötétre pácolt padló is nagyon kényes volt, kár is tagadni. Valószínűleg, hamar karcos lesz majd a kisautó-tologatástól, de ez meg csak patinát ad neki, egyszóval, ez az ellenérv sem nyomott a latban. Szeretem viszont a sötét falakat, mert mélységet és melegséget ad a szobának, ehhez viszont már tényleg túl sötét volt  a padló. Úgyhogy megtettem. És nem bántam meg, mert én már látom, hogy mihez fog ez passzolni.........folyt. köv. tehát. Olvasni fogjátok?

padlofestés.jpg

padló4.jpg

padlo1.jpg

padló5.jpg

12 komment

Címkék: felújítás lakberendezés festés nappali

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsihaz.blog.hu/api/trackback/id/tr14760692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netharisnya 2012.09.07. 10:35:09

Én egy régi asztalt festettem fehérre és aztán vizesbázisúval lakkoztam, de sárgás elszíneződések lettek rajta. Mondjuk belefér, mert az egész ilyen kopottra van véve, de kicsit idegesít, amikor olyasmi történik, amit nem akartam.
Tetszik a padló! Várom a folytatást!

kreatívkertész 2012.09.07. 10:48:26

Szia Kata!
A padló csodás, ez a tér egyre izgalmasabban alakul!
Az emberek furák. Én kicsit sem így rendeztem be a saját nappalim/étkezőm, de ez valami csodás, mert stílusa van, mert sok benne az ötlet. Nem úgy állok hozzá, hogy sajátomként kell tetszenie, hanem elismerem azt, amit látok.
Én sem írogattam régen ennyit, szerintem benne van a felbolydulásban, hogy eltűntél egy időre, és mivel újra itt vagy, a sok kommenttel fejezzük ki, hogy ez tök jóóóóó! Remélem többségében pozitívan! ;)

Sosi 2012.09.07. 10:48:37

Én is a fehérre festésért szurkoltam és kommenteltem, örülök hogy láthatom is az eredményt és szerintem csodás!^^ A falat is kihangsúlyozza. Sokszor úgy látom az emberek azért nem mernek sötétebb színeket használni a falakon például, mert hogy akkor sötét lesz a helyiség, holott a világos kiegészítőkkel: szegővel, padlóval srb. kombinálja az ember, akkor csodás lesz a végeredmény, lásd, a mi pici hálónk csokibarnára lett festve általam, de a raklapágyunk, a lámpáink fehérek és a falon is fehér szegő van, és még a függöny is harmonizál ( törtfehér alapon világos és sötétbarna indaminták vannak) ;). Szóval gratulálok, szerintem nagyon jó döntés volt mint az átjárót is fehérre festeni, a tapétához is jobban illik, csak így tovább! ;)

agneserdelyi 2012.09.07. 11:17:06

Egyértelműen jobb lett így! Érdeklődnék, hogy a fehér padlószegély miből készült, honnan van?

Szentgyörgyi Kata 2012.09.07. 12:31:30

@agneserdelyi: A szegőléc sima 10 cm-es fenyőléc, aminek le lett kerekítve a felső szegélye.

agneserdelyi 2012.09.07. 13:16:16

Köszönöm a választ, Kata!

m.andrea 2012.09.07. 19:30:08

Milyen festékkel festetted a mennyezetet? Mi volt rajta előtte?Nálunk 30 éves fenyő lambéria van legalább fél centi lakkal, szerinted milyen festékkel tudnám világosítani?

Szentgyörgyi Kata 2012.09.08. 10:53:41

@m.andrea: A z összes fa felületre a házon belül, Tikkurila Feelings Furniture festéket használtunk. Ez amennyezet az eredeti fadeszka mennyezet volt, kezelés nélkül. Két rétegben festettük át. Ha te is át akarod festeni, a fél centi lakkot sajnos le kell csiszolni róla :-( Azután festheted bármivel.

nijntje 2012.09.08. 15:24:43

Wowww... nagyon jó lett. Bár nekem ez "túl", de kíváncsian várom a folytatást!! A végeredmény tuti jó lesz.

kett 2012.09.12. 10:19:21

húú, az a kép, ahol látszik az étkező a nappaliból, meggyőzött még a virágos tapétáról is :) nagyon jót tett az összhatásnak a fehér padló

m.andrea 2012.09.22. 20:34:02

És ha a "fél centi" lakkra otexet kennék? Mi a véleményed?

Szentgyörgyi Kata 2012.09.23. 19:22:21

@m.andrea: Én ha otexet használok, akkor is csiszolok...szóval, nincs tapasztalatom arról, hogy viselkedne egyszerűen a lakkra kenve. Ha kipróbálod, majd oszd meg a tapasztalataidat.
süti beállítások módosítása