HTML

Mert a jó pap is.......

2012.08.27. 09:06 Szentgyörgyi Kata

Szóval, tanulunk, jó? Az eminensek inkább csak ismételnek. Festés alapismeretek, mert nem lehet elégszer elmondani. A történet hozzá annyi, hogy kellett egy asztal. Evidens nem?

Körasztalt akartunk, mert bár a körasztal alapvetően nagyobb helyet foglal, mint egy négyzetes, kis terekbe mégis ez ajánlott, egyszerűen azért, mert sokkal jobban kihasználható körbeülési és körbejárhatósági szempontokból. Nem akadályoznak a sarkok.

Nekem pedig az érzete is jobb. Meghittebb, családiasabb. Kellett tehát egy kör alakú asztal. Egylábú, hogy a lábak se zavarjanak a körbeülésben. Szerencsére lőttem a Vaterán egy stílbútornak tűnő fa asztalt. Lefestési célból. Festettem már stilbútort, és szerintem igazán jót tesz nekik a szín, nem gondoljátok?

A tapétánk orgonabokrának zöld leveleihez igazítottam a kiválasztott színt. Aztán munkához láttam:

1. Asztalt lecsiszoltam, a tetejével kezdve, mert arra jó volt az excenter -csiszolóm. Aztán megfordítottam, hogy a lábához jobban hozzáférjek és elővettem a másik csiszolómat, a Dremel MultiMaxot, aminek kicsi, háromszögű feje van, és így könnyedén hozzáfértem az apró bemart mintákhoz is. A nagyon kicsi mintákat kézzel, 80-as csiszolópapírral csiszoltam ki.

asztal_befora.jpg

asztalprojekt2.jpg2. Alaposan letörölgettem a port és a zsírt az asztalról

3. Teddy-hengerrel felvittem az alapozót, a kényes, bemart részekre pedig ecsettel. Alaposan áthengereltem az egészet.

asztalprojekt1.jpg

4. Száradás után, jól átcsiszoltam az asztalt megint. (nem, nem lehet kihagyni!)

5. Megint portalanítottam.

6. Megint megfordítottam és lapjára helyeztem az asztalt. Közben szereztem pár kékeslilás foltot is a lábamra. Teddy-hengerrel és ecsettel felvittem az első réteg zöld színt. Finom, de lendületes mozdulatokkal dolgozom, alulról, felfelé.

7. Újra csiszolás, finom szemcsés, kb 200-as csiszolóvászonnal. Újra jól jött a Multimax. (nem, EZT sem lehet kihagyni!)

8. Portalanítás, újfent. Ilyenkor jól jön a kis segítség

asztalprojekt3.jpg

9. Második réteg festés. Kicsit béna lett a tetején, így azt visszacsiszoltam és újra lefestettem.

10. Három réteg festés után már nem lakkoztam. Majd megírom, megbántam-e ezt a léha tettemet.

11. Betettük a helyére és közben csak egy helyen ütöttük le a szélét. Örültünk.

12. Odatoltuk a székeket és már tudtuk, nem illenek az asztalhoz, ide más kell majd.

asztal_redesign1.jpg

asztal_redesign2.jpg

asztalredesign3.jpg

asztalredesign4.jpg

asztalredesign5.jpg

asztalredesign6.jpg

asztalredesign7.jpg

És így, eljutottunk a következő történethez. Folyt. köv. a székekkel!

A  végére még azért adok nektek egy tippet: Mivel mindezt nem egy nap alatt csináltam, a Teddy-hengert pedig nem volt kedvem minden alkalommal hígítóval alaposan kitisztítani, viszont minden alkalommal elhasználni egy újat sem akartam, hát gondoskodtam róla, hogy másnaposan is használható legyen.

Így óvd a hengered: egy rongyot nedvesíts meg a hígítóval, majd jól tekerd be vele a hengert, ezután csavard körbe nejlonzacskóval. Így nem szárad ki, nem keményedik meg a henger másnapra sem!

henger_festeshez.jpg

A kész asztalról a képeket Balogh Orsi készítette

21 komment

Címkék: tipp asztal ötlet étkező bútorfestés bútorátalakítás silbútor

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsihaz.blog.hu/api/trackback/id/tr214728083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schild 2012.08.27. 16:55:22

Ez asztal nagyon szép lett:)

Fruzsnya 2012.08.27. 17:51:44

Kata!
Nagyon-nagyon szuper az új blog! Az asztal pedig gyönyörű lett! Azt elárulod, hogy milyen festéket használtál hozzá? Márkája, típusa, színe, mert nagyon-nagyon tetszik:)???

Szentgyörgyi Kata 2012.08.28. 08:50:44

@Fruzsnya: Alapozónak Tikkurila Otex-et használtam, fedőszínnek pedig Tikkurila Empire-t, N477 színkóddal. A kommenteket is elolvasóknak bónusz információ, hogy ha élénk színnel festetek, ajánlott már az alapozót is színeztetni, mert úgy még ragyogóbb, még teltebb lesz a végső szín. (nekem most volt otthon készleten alapozó és nem volt kedvem elmenni beszíneztetni)

Fruzsnya 2012.08.28. 09:41:55

Köszi Kata az infót!

kett 2012.08.29. 14:04:34

Szia!

Nagyon hangsúlyozod, hogy minden réteg festéket vissza kell csiszolni. Bután hangzik a kérdés, de ez miért van?

Szentgyörgyi Kata 2012.08.30. 15:42:52

@kett: Röviden összefoglalva: szebb lesz a felület, tartósabb a festék. Próbáld ki egy darab fán, csiszolással és nélküle és meglátod a különbséget!

kett 2012.08.30. 16:32:18

oké, éppen van tesztanyagom :)

mera 2012.09.11. 19:36:23

Szia Kata!
Nagyon tetszik az asztal színe, de az N477-es kód az barna. A pici színmintákból nem tudtam kiválasztani ezt a zöldet talán az N375-ös hasonló. Segítenél megtalálni az "igazit"?

Szentgyörgyi Kata 2012.09.12. 10:23:13

@mera: Bocsánat, elírtam. a helyes kód: N447

mera 2012.09.12. 22:18:42

@Szentgyörgyi Kata:

Szia Kata!
Köszönöm!
Szürkének látom a színmintán, de remélem nálam is úgy viselkedik majd felkenve, mint a te asztalodon.

stefedo · www.teglasedit.com 2012.10.02. 23:24:20

szia, az asztal stabilitása érdekelne, nem borul könnyen?? :) szeretnék én is egy kör alakú ebédlőasztalt, de attól félek, hogy kiskölköm könnyen felborítja. előre is köszi a választ!

Szentgyörgyi Kata 2012.10.25. 15:07:18

@pettyeske: a miénket nem lehet felborítani.

stefedo · www.teglasedit.com 2012.11.03. 21:14:59

sikerült a körasztal projekt, nálunk fehérre lett festve! s tényleg stabil, kiskölök már ki is próbálta :) s nem borult...

felicia68 2012.12.08. 10:35:25

Csak csodállak!! /különösen a csiszolások száma miatt/Na, ezt nem szeretem..De megfogadom a tanácsod!!
Szeretném megkérdezni, hogy a Paint Zoom,festékszóró amit reklámoznak, miért nem jó ??
Ismerősöm használja, neki bevált:
Köszi a választ..

Szentgyörgyi Kata 2013.03.05. 17:51:14

@felicia68: Én sosem mondtam, hogy a Paint Zoom nem jó. Merthogy nem hallottam még róla, nem próbáltam, nem tudok róla véleményt formálni :-)

felicia68 2013.03.05. 18:50:01

@Szentgyörgyi Kata:
Kedves Kata!!
Remélem elment az üzim!
Csodállak, Én is sok mindent csináltam Gyes alatt
Szertettel Erika

alu 2013.03.07. 09:19:30

Kedves Kata!
Fontolgatom, hogy nagymamámhoz ilyen székeket vegyek, amik a képen láthatóak, de nem emlékszem, hogy ültem volna már ilyenen; a kérdésem az lenne, kényelmesek? (Nem nyomják a hátat a háttámla rudacskái?):)

alu 2013.03.07. 09:29:17

És amit még kihagytam, meg tudnád mondani, hogy hívják ezt a széket? :)

Szentgyörgyi Kata 2013.03.08. 07:57:19

@alu: Azt hiszem, ez a szék a Bonanza család tagja. Keress rá így a vaterán! Én nem emlékszem, hogy a támlája bármilyen kényelmetlenséget okozott volna, de arra igen, hogy hosszas ücsörgéshez jól jön egy székpárna hozzá...
süti beállítások módosítása