HTML

A DIY blogger fiaskója

2012.09.03. 12:23 Szentgyörgyi Kata

Előfordul, hogy az ember lánya túlbonyolítja az egyszerű dolgokat. Megnehezíti az amúgy könnyű dolgát. Vakvágányra fut és elbukik. Ez még egy DIY bloggerrel is megtörténik néha. Jó néhány felesleges munkaórával, feleslegesen kifizetett anyagköltséggel tanulja meg, hogy sokszor az egyszerű megoldás a jó megoldás.

Még a tapétázás idején történt, hogy egy napon, kitaláltam, hogy szeretném az étkező és a nappali közötti átjárót valahogyan feltuningolni, dekorálni, a környezetbe illőbbé tenni. Az tök egyértelmű volt, hogy át lesz festve. De ennyivel nem értem be. akartam még valami pluszt. Nem tudom pontosan mi zavart, de az átjárót nem éreztem kompetensnek ebben a térben.

nappalietkezo_kezdet_1.jpg

Arra gondoltam, hogy a díszléces megoldás itt is segíthet. Mivel nem kaptam elég vastag díszléceket, egy képkeret lécet és egy dekorlécet akartam kombinálni. Elkezdtem kirakni és felmérni a mintát. Aztán passzítani a léceket és minden lécet az illesztésnél gérbe  vágtam, paszítottam. Méricskéltem, fűrészeltem, izzadtam. A lécek nem voltak elég hosszúak, így még toldanom is kellett. Ez még több méricskélést, vágást és izzadást jelentett.

átjáró1.jpg

De a lécek saját ferdeségük miatt elferdültek az átjárón. Csavarodtak, tekeredtek és nagyon rondán néztek ki. Estére leszedtem, amit nappal csináltam, visszacsiszolva az átjáró felületéről a ragasztót.

Elment egy napom, hiábavaló munkával. Sírtam. Kedvesem reggel felvázolta, hogy szerinte milyen osztásokat kellene csinálnom úgy, hogy véletlenül se legyen szükség kitoldásra. Úgy könnyebb lesz.

Könnyebb is volt, jobban haladtam, kevesebbet izzadtam de még mindig sokat fűrészeltem és még többet méricskéltem. Teltek az órák. Készültek a kazetták az átjáróra. Ragasztópisztollyal ragasztgattam a léceket az átjáróra. Ez azért jó, mert a forró ragasztó azonnal odafogja  a függőleges felületre a léceket, így azok nem csúszkálnak el.

átjáró_második nap.jpg

Viszont, cserébe nagyon de nagyon nehéz visszaszedni őket........Merthogy estére megint ott tartottam, ahol két nappal ezelőtt: a látvány valahogy nem volt jó. A gérbevágás tökéletes volt, a kivitelezés is alakult, de az összkép nem volt valahogy harmonikus. Két órán keresztül szedtem vissza a rohadt léceket az átjáróról.

Itt tartottam a harmadik napon:

átjáró_harmadik nap.jpg

Sírtam, hisztiztem, futottam két órát éjfélkor az esőben.

Kedvesem nyugtatott: hétvégén kitaláljuk, mi legyen az átjáróval és majd együtt megcsináljuk.

Végül a legjobb megoldást választottunk: nem raktunk fel díszlécet. Nem készítettünk kazettákat. Csak kiszedtük a középső polcelemet, így gyakorlatilag nagyobbá tettük az átjárót. Ennyi. Ezután pedig a mennyezettel megegyező színt kapott. És így már tökéletesen illik a térbe. Pont valami ilyesmire gondoltam.

átjárómost1.jpg

átjárómost2.jpg

átjárómost3_1.jpg

4 komment

Címkék: történet felújítás lakberendezés festés DIY ékező

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsihaz.blog.hu/api/trackback/id/tr614743758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikoletti Petra 2012.09.03. 23:02:02

Nagyon szép lett végül! :) Hányszor jártam már így...
Nem akarok okoskodni, de szerintem az volt a baj, hogy az átjáró tokja nem elég széles egy ilyen díszhez, ezért aránytalan lett (volna). Szerintem nagyon jól állna még a toknak egy lájtos tokdísz, azaz egyszerűen a szélére ragasztani a lécet, mintegy a tok lezárásaként. Az hozná a nagypolgári fílinget, amit hiányoltál. Bár - gondolom - már a p.csába kívánod az egész sztorit... :)
Sok sikert a többivel is!

Szentgyörgyi Kata 2012.09.04. 07:26:09

@Nikoletti Petra: Igen, először ez volt a terv (lásd második kép) de csak két léc összepasszításával értem el a kívánt vastagságot, plusz, a két méteres léceket minden irányból toldanom is kellett. Ráadásul, ezek a díszlécek sajnos nem igazán jó minőségűek, tekerednek, csavarodnak, ami nem baj, ha kis darabkára vágjuk őket, de teljes hosszban nagyon nehéz velük dolgozni. Úúúúúgyhogy, ez már marad így :-)))

sakalk · http://kislakas.blog.hu/ 2012.09.04. 15:47:17

Szintén jártam már így. Lakásfelújításunk biztos pontja volt egy üvegpolcos falfülke tapétázása. Megcsináltuk.Két percig néztem, aztán letéptem a keservesen felrakott tapétát. Aludtam rá egyet és a lehető legegyszerűbb megoldás lett az igazi. A kevesebb több, mint szokták mondani.:)
Jó lett! Gratulálok!

The Big Tourist 2012.09.05. 19:04:06

Szerintem ha felül ívben lenne, mint az ablak, jobban illene a térbe. A másik ami nekem tetszene, egy homokfúvott üveggel berakott kétszárnyú ajtó, mint a régi magyar filmekben a polgári lakásokban. Csak ahhoz lehet, hogy több tér kéne.
süti beállítások módosítása