HTML

Virágom, virágom

2012.10.25. 15:53 Szentgyörgyi Kata

A fiaim elég gyorsan beleszocializálódtak abba, hogy anya a szerelmétől mindig kap virágot. Hol csak egy szálat, máskor meg egy szép nagy csokrot. Hamar megtanulták, hogy anyát ilyen apró figyelmességekkel boldoggá lehet tenni, és most már a nagybevásárlásról is virágcsokorral jönnek haza, vagy az esti sétáról, hátradugott kezükben szorongatott kis vadvirágokkal érkeznek boldogan. A legjobb az egészben látni az örömöt a szemükben, az örömöt, hogy örömet okoznak.

Az új házba tárgyak nélkül érkeztünk, így vázának is híján voltunk. Poharakba, vizeskancsókba raktam a kicsi és nagy csokrokat, de ennek a szedett-vedettségnek mostanra véget akartam vetni.

Mosogatás közben jött a gondolat, hogy a szép formájú üvegeimet fel is használhatnám, felturbózva, kicsinosítva.

És lőn. A gondolat projekté válását egy festékbolti látogatás is segítette, amikor rátaláltam egy csodálatos, réz színű sprayfestékre, aminek az árnyalata pontosan egyezik a Tom Dixon lámpánk árnyalatával. Imádom ezt a festéket! Mióta kézbe kaptam, csak fújom és fújom és nemsokára megyek egy újabb adagért.

Szóval, a váza kialakulásában szerepet vállal egy különleges, öblös formájú befőttesüveg (savanyúság volt benne), réz színű sprayfesték, egy csomag gyöngy, valamint ragasztópisztoly és egy fogó.

IMG_5073 LRs.jpg

Az üveget megtisztítottam, majd a gyöngyöket a fogó segítségével elkezdtem felragasztgatni. Kell a fogó, mert a gyöngyök kicsik, a ragasztópisztoly meg veszélyes jószág, komoly égési sérüléseket tud okozni! Szóval, a fogó a munkát megkönnyíti, és biztonságossá is teszi.

IMG_5091 LRs.jpg

Apránként felragasztgattam a gyöngyöket. Pepecs munka volt.

IMG_5112 LRs.jpg

IMG_5130 LRs.jpg

Amikor felragasztottam az összes gyöngyöt, letisztogattam az üvegről az esetlegesen megmaradt ragasztó-hálókat (ilyenek maradnak, ahogy nyúlik a megolvadt ragasztó) és a műhelyben lefújtam az üveget. Technikáról bővebben itt olvashattok.

IMG_5157 LRs.jpg

spray-festes.gif

Mondom, egyszerűen imádom ezt a színt! Döbbenetes átalakításokra képes.

vázaprojekt_2.jpg

vázaprojektnr2.jpg

vázaprojektnr1.jpg

Ami pedig plusz egy extra ötlet ebben a posztban: átlátszó vázát termésekkel, zöldségekkel is izgalmassá tehettek. Én például, kelbimbót tettem egy teljesen szimpla kis vázába, amitől rögtön más hangulata lesz.

kelbimbo_vázában.jpg

Nálatok van virág az asztalon?

ui: Ezt az anyagot a hamarosan megjelenő Pink női online magazinban is megnézhetitek majd!

A fotókat Balogh Orsi készítette.

4 komment

Címkék: ötlet virág dekoráció étkező tárgykultúra DIY sprayfestés

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsihaz.blog.hu/api/trackback/id/tr224869269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kattrin 2012.10.27. 12:17:55

Erről nem lehet letörölni a port, mert ha hozzáérsz a gyöngyökhöz, lejönnek.

Wanita2 2013.02.23. 16:37:01

Nagyon megtetszet ez a váza. Olyan designerek által tervezetnek tűnik,egy szóval szép. Szeretném elkésziteni,de nincs ragasztópisztolyom, és azt szeretném megkérdezni, hogy pillanat ragasztóval is lehet ragasztgani a gyöngyöket? Másik kérdésem pedig láttam lakk spay festéket a Lidlben,az is megfelel? Előre is köszönöm.

Szentgyörgyi Kata 2013.02.23. 23:39:54

@Wanita2: Érdemes ám beruházni egy ragasztópisztolyba! Összességében, olcsóbb megoldás, mint pillanatragasztóval helyettesíteni. De ha nem akarsz venni, akkor a pillanatragasztó is jó megoldás, de mindenképp fogóval fogd a gyöngyöket, ahogy én is csináltam, nehogy összeragadjanak az ujjaid! Most komolyan, tényleg!
A Lidl-ben kapható sprayfestéket nem ismerem, nincsenek vele tapasztalataim, de szerintem, próbáld ki!

Wanita2 2013.03.01. 23:17:42

@Szentgyörgyi Kata: Szeretnék venni,de egyelőre nincs lehetöségem rá.Olcsot nem akarok,mert félek, hogy eléget, dágábbra meg most nem futja. De amint lehetőségem lesz rá mindenkép beszerzek egyet. Köszönöm a választ.
süti beállítások módosítása